Berki od czytelników cz.2

Berki od czytelników cz.2
14 marca 2017 Jakub Śpiegowski

Kolejna porcja nigdy nienudzących się zabaw, czyli berki od czytelników na rozpoczęcie treningu! Do tej poty na naszej stronie pojawiło się 38 berków, dzisiaj dodajemy kolejne 8. Jeśli chcesz znaleźć  wcześniejsze berki to zapraszam do wpisu Berki od czytelników cz. 1. Znajdziesz tam listę wpisów z wszystkimi berkami na PNDD (na samym dole artykułu).

Dziś kilka berków od naszych czytelników oraz dokładamy jedną naszą propozycję. Taką mieszankę różnych berków, którą dzieci uwielbiają. Niestety nie przetestowaliśmy jeszcze wszystkich, ale dzielimy się nimi „w ciemno”, bo wyglądają ciekawie i zostały sprawdzone w praktyce na zajęciach naszych czytelników.

 

BEREK STONKA

Dwa lub trzy stałe berki w zależności od ilości ćwiczących. Złapana przez berka osoba wykonuje marsz w podporze tyłem. Jeden z uciekających zawodników, aby ją uratować musi usiąść naprzeciw stonki i przybić „piątkę” podeszwą najpierw jedną stopą, potem drugą. Zabawa z akcentem na wszechstronny rozwój motoryczny, na początku treningu.

Nadesłał: 

Paweł Samulczyk, FC Poznaniak Poznań

 

BEREK JASKÓŁKA

Berek jest stały, trener zmienia berka po określonym czasie. Złapana przez berka osoba nie może uciekać, staje w pozycji tzw. jaskółki (na jednej nodze, z pochyleniem tułowia), a ręce złapanego są rozłożone na boki. Jeden z uciekających zawodników, aby ją uratować musi przybić „piątkę” w jedną a potem w drugą dłoń.


Nadesłała: 

Ewelina Kiekisz, UKS SAP Brzeg

 

BEREK ZAGADKA

Berek jest stały, trener zmienia berka po określonym czasie. Złapana przez berka osoba nie może uciekać, staje na jednej nodze. Aby mogła dalej się bawić musi rozwiązać zagadkę podaną przez trenera. Na przykład: Ile to jest 2+2? Jakiego koloru jest niebo? Ilu zawodników gra w meczu na boisku? Jakie kartki posiada sędzia? Młody piłkarz oprócz tego, że musi utrzymać równowagę przez dany okres czasu, to chcąc bawić się dalej musi użyć również głowy i odpowiedzieć na zadane przez trenera pytanie. Według mnie jest to świetny sposób na zabawę i intelektualizację procesu treningowego. Sprawdzałem u siebie w grupie 5-6laktów, sprawdza się rewelacyjnie.

BEREK KOLOR

Berek jest zmienny. Złapana przez berka osoba staje się nowym berkiem i goni innych. Dzielimy zawodników na kilka zespołów, każda grupa ubiera oznaczniki innego koloru. Wybieramy tylu berków ile mamy zespołów. Berek z danego koloru może łapać jedynie kolegów ze swojej grupy (takiego samego koloru jak on). Osoby, które są berkami trzymają dodatkowo oznacznik w ręku, by wyróżniali się wśród ćwiczących.

Wariant II: Mieszamy kolory – berek niebieski łapie czerwonych, berek czerwony niebieskich, itp.

Wariant III: Wszyscy trzymają oznaczniki w jeden ręce, a berek posiada dwa oznaczniki (jeden w jednej ręce drugi w drugiej). Kiedy berek kogoś złapie przekazuje mu jeden oznacznik. Zawodnicy kształtują koordynacje ruchową (orientację przestrzenną, percepcję) muszą ponieść głowę i zobaczyć, kto ma oznaczniki w obu dłoniach.

BEREK IMIONA

Berek jest zmienny, trzyma w ręce oznacznik. Złapana przez berka osoba staje się nowym berkiem i goni innych. Podczas trwania berka trener głośno wywołuje imię np. Karol. Wtedy, aby uchronić się przed złapaniem, uciekający ustawiają się przy wywołanym przez trenera zawodniku (przy zawodniku nie możemy się schronić dłużej niż 5 sekund). Berek rozwijający orientacje przestrzenną, czas reakcji, różnicowanie ruchów.  Ponadto młodzi piłkarze uczą się imion i zapamiętują swoich kolegów z drużyny.

BEREK ZWIERZAK

Berek jest zmienny, trzyma w ręce oznacznik. Złapana przez berka osoba staje się nowym berkiem i goni innych. Podczas trwania berka trener głośno mówi dane zwierzę. Zarówno berek jak i uciekający zaczynają się wtedy poruszać naśladując dane zwierzę.  Przykłady: kangur – wszyscy skaczą obunóż, jednonóż (wieloskoki z nogi na nogę), kot, pies – czworakowanie, rak – w podporze tyłem itp. Kolejna zabawa rozwijająca sprawność ogólną oraz intelektualizująca trening. Dzieci poznają różne sposoby poruszania się oraz nazwy zwierząt.


AP BrylantPowyższe 4 berki nadesłał: 

Karol Jakubowski, APT Brylant Bielsk Podlaski

 

BEREK MINKA

Berek jest stały, trener zmienia berka po określonym czasie. Złapana przez berka osoba nie może uciekać, staje w miejscu i wykonuje śmieszną minę. Jeden z uciekających zawodników, aby ją uratować musi stanąć naprzeciwko w tej samej pozycji i zrobić tą samą minę. Następnie dalej mogą uciekać.

Nadesłał: 

Dorian Pacałaty, AP Szczecinek

 

BEREK CZARODZIEJ

Berek jest stały, jest nim trener! Złapana przez berka osoba nie może uciekać, staje w miejscu i przyjmuje pozycję wskazaną przez berka. Trener łączy w jednej zabawie kilka berków. Na przykład berek most, tunel, kamień, banan, drzewko itp. (zajrzyj do wcześniejszych wpisów po opisy). Jeden z uciekających zawodników, aby ją uratować musi odpowiednio ją odczarować, w zależności od tego w co złapany został „zaczarowany”. Następnie dalej mogą uciekać. Poza genialną zabawą, sprawnością ogólną i dużą ilością uśmiechów dzieci muszą też szybko myśleć i dostosować swoje działania do sytuacji.

Nadesłał: 

Zespół PNDD

To już wszystko. Cały czas zachęcamy do dzielenia się propozycjami swoich zabaw! Może to być berek lub zupełnie inna zabawa. Jeśli coś się sprawdza, dzieci to uwielbiają to napisz do nas na jakub@pilkanoznadladzieci.pl Chętnie wypróbujemy i podamy dalej!

0 komentarzy

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

− 2 = 2