Ćwiczenia w parach z piłkami

Ćwiczenia w parach z piłkami
11 lipca 2014 Jakub Śpiegowski

cwiczeniawparach

[button color=”green” size=”normal” alignment=”center” rel=”follow” openin=”samewindow” ]ĆWICZENIA W PARACH Z PIŁKAMI[/button]

Kilka prostych, lecz dających sporo radości najmłodszym, ćwiczeń w parach z piłkami.

Dzieci dobierają się w pary, jedna piłka na parę. Wszyscy poruszają się po wyznaczonym przez trenera polu. Zawodnicy, którzy są w parze starają trzymać się blisko siebie, w ok. 2-3 metrowych odstępach.

1. Zawodnik bez piłki porusza się w dowolnym kierunku, a osoba z piłką prowadzi piłkę za nim, tak by być jak najbliżej. Następnie trener daje znać do zmiany ról i powtarzamy zadanie.
2. Na sygnał osoba bez piłki staje w rozkroku, a drugi zawodnik z piłką przechodzi na czworaka pod nogami partnera.
Po kilku powtórzeniach dzieci zamieniają się rolami.
3. Na sygnał zawodnik bez piłki staje na baczność, druga osoba prowadzi piłkę dookoła niego wewnętrzną częścią stopy. Ponownie jak w ćwiczeniu nr 2 po kilku powtórzeniach zamieniają się rolami.
4. Na sygnał trenera dziecko prowadzące piłkę podaje ją do partnera. Dalej prowadzi druga osoba i powtarzamy kilka razy.

Kilka kolejnych ćwiczeń to już nie ćwiczenia w parach z piłkami, ale każdy zawodnik ma piłkę i trzeba współpracować w dwójce. Poruszamy się po wyznaczonym polu i w dowolnym momencie, jak najczęściej, wykonujemy poniższe zadania.

1. Trzymając piłkę w ręce podbiegamy po kolei do wszystkich zawodników i mówiąc „cześć IMIĘ KOLEGI” wymieniamy się piłkami rzucając je do siebie. Następnie biegniemy do kolejnej osoby.
2. Prowadząc piłkę ponownie poruszamy się od zawodnika do zawodnika i mówiąc „podaj IMIĘ KOLEGI” wymieniamy się piłkami podając je jednocześnie do siebie wewnętrzną częścią stopy.
3. Utrudniamy zadanie poprzednie poprzez dodanie drugiej komendy. Gdy osoba podbiegająca z piłką powie „podaj IMIĘ KOLEGI” to zawodnicy wymieniają się piłkami jak w ćwiczeniu nr 2, jednak gdy powie „uciekaj IMIĘ KOLEGI” to obaj muszą zabrać piłkę podeszwą w tył, odwrócić się do siebie plecami i uciec w przeciwnych kierunkach.

Są to przykłady ćwiczeń w parach z piłkami czy grupowych z współpracą w dwójkach, które doskonale nadają się na rozgrzewkę. Możesz dowolnie modyfikować powyższe ćwiczenia, zmieniając zadanie do wykonania w parze. Polecam wypróbować różne, zabawne modyfikacje na treningu. Jeśli, któreś zadanie wypadnie szczególnie dobrze na Twoim treningu proszę daj mi znać w komentarzu.

0 komentarzy

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

58 + = 66