Zabawa „Przywitaj się z kolegą”

Zabawa „Przywitaj się z kolegą”
11 czerwca 2016 Jakub Śpiegowski

Zabawa „przywitaj się z kolegą” to propozycja nadesłana przez trenera Kamila Dąbrowskiego, która została wyróżniona w naszym konkursie „3000 like’ów”. Miałem już okazję przetestować ją na treningu i bardzo mi (oraz dzieciom) się spodobała. Zanim jednak przejdziemy do zabawy, chciałbym krótko przedstawić Kamila!

KamilDabrowski2Kamil Dąbrowski

Pochodzi z Miechowa. Ukończył wychowanie fizyczne na krakowskim AWFie oraz kurs trenerski UEFA B. Od 2014 roku pracuje jako opiekun i trener w Miechowskim oddziale Akademii Piłkarskiej Champions, w sezonie 2014/2015 odbył staż trenerski w Akademii Mistrzów Cracovii Kraków oraz był drugim trenerem w roczniku 2002.

 

Moim zdaniem zabawa „przywitaj się z kolegą” to przede wszystkim świetny sposób na poprawę komunikacji w zespole! Nasze dzieci faktycznie na boisku są dość ciche, musimy budować w nich nawyk odzywania i podpowiadania sobie wzajemnie. Dlatego warto wprowadzać zabawy i ćwiczenia, gdzie komunikacja z kolegami jest niezbędna (nie koniecznie tylko stricte boiskowa). Poza tym w zabawie tej doskonalimy prowadzenie piłki i orientację przestrzenną.

ORGANIZACJA

Każde dziecko ma piłkę i prowadzi ją w dowolny sposób. Na polu zabawy ustaw z talerzyków „pokoje”, czyli kwadraty o rozmiarach ok. 2×2 metry.

PRZEBIEG

Dzieci prowadzą piłkę w dowolny sposób po wyznaczonym polu. Ich zadaniem jest wejść do „pokoju” i przywitać się w nim z kolegą poprzez przybicie piątki i powiedzenie „cześć!”. Ważne – gdy jeden zawodnik wejdzie do wyznaczonego kwadratu i zatrzyma piłkę musi zawołać po imieniu kolegę i to właśnie z nim się przywitać! Najlepiej, by był to zawodnik najbliższy (unikamy długiego stania). On także zatrzymuje piłkę wewnątrz kwadratu i wtedy się witają. To najprostsza wersja tej zabawy.

WSKAZÓWKI/UWAGI:

Przede wszystkim zwracaj uwagę na głośną komunikacje! Niech dzieci śmiało wołają kolegę do kwadratów i głośno się ze sobą witają. Poza tym miej oko na to, by wchodzili za każdym razem do innego kwadratu i wołali innego kolegę niż poprzednio, tak jak pisałem najlepiej najbliższego. Unikniesz stania w miejscu i współpracy dziecka tylko z jego ulubionym kolegą! Pracujemy całą drużyną. Możesz zmienić formę przywitania się (inny ruch/czynność czy inne słowa). Później dodaj zamianę piłek w „pokoju” w czasie przywitania.

Gdy grupa dobrze rozumie zasady i jest na odpowiednim poziomie umiejętności możesz wprowadzać dodatkowe utrudnienia. Osoba, która wbiega w kwadrat jako druga nie może zatrzymać piłki. Kolejnym utrudnieniem będzie takie skoordynowanie działań, by przywitać się tak żeby żaden zawodnik nie zatrzymał się w „pokoju” (ani przed nim). Muszą wtedy komunikować się w trakcie prowadzenia, jeszcze przed wejściem do kwadratu.

Jeszcze raz ślemy podziękowania dla Kamila za podzielenie się tą zabawą! Bardzo mi się spodobała, a dzieciaki miały sporą radochę (mogą do siebie krzyczeć, wołać się i kombinują, by się zgrać).

Zachęcamy także innych trenerów – podsyłajcie do nas swoje propozycje zabaw, ćwiczeń i gier! Skorzystajcie z naszego schematu (ilustracja-organizacja-przebieg-wskazówki/uwagi). Przetestujemy je na naszych treningach i opiszemy na PNDD.pl wraz ze zdjęciem i metryczką autora!

0 komentarzy

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

55 − 53 =