Gra 2 x 1 + BR przewaga w polu

Gra 2 x 1 + BR przewaga w polu
22 listopada 2017 Jakub Śpiegowski

Gra 2 x 1 + BR przewaga w polu – jest to gra, która doskonale sprawdzi się nawet w najmłodszych grupach (U6-U7), a w tych trochę starszych (U8-U9+) może powoli pokazywać zawodnikom jak wykorzystać przewagę liczebną. Mimo to na początku kładę w niej zdecydowany nacisk na drybling. Gdy widzę, że dzieci same rozumieją grę i próbują tą przewagę liczebną wykorzystać, wtedy zaczynamy rozmawiać o tym jak zrobić to właściwie!

Takie ilustracje możesz wykonać w Unicoach Creator lub w Unicoach.

Organizacja

  • Przygotuj boisko do gry, tak jak na ilustracji pomocniczej (18×10 m zupełnie wystarczy).
  • Bramki powinny mieć 2-3 m. szerokości, możesz ustawić je z pachołków.

Przebieg

  • Zawodnicy grają 2 x 2 (2 x 1 w polu).
  • Drużyna atakująca zawsze gra 2 zawodnikami w polu.
  • Drużyna broniąca zawsze gra 1 zawodnikiem w polu i 1 zawodnikiem na bramce.
  • Gdy drużyna broniąca przejmie piłkę to bramkarz dołącza do gry w polu, a jeden z zawodników wcześniej atakujących cofa się jak najszybciej do bramki (tak, by zawsze w polu toczyła się gra 2 x 1 + BR).

Modyfikacje

  • Po stracie piłki bramkarzem staje się zawsze ten sam zawodnik.
  • Po stracie piłki bramkarzem staje się zawodnik, który jest bliżej własnej bramki.

Wskazówki i uwagi

  • Wygrywa drużyna, która zdobędzie więcej bramek.
  • Głównym celem jest doskonalenie dryblingu oraz strzałów.
  • Często zmieniaj role zawodników (bramkarz lub gra w polu).
  • Zwróć uwagę na poprawną postawę obrońcy i szybkie dojście do zawodnika z piłką.
  • Zwróć uwagę na ruch zawodnika atakującego bez piłki i wykorzystywanie przewagi liczebnej.
  • Zwróć uwagę na odpowiedni moment podania podczas gry w przewadze (ale nie wymuszaj podań, nacisk kładź na drybling i dodatkowo nagradzaj za dobre podania).

Gra 2 x 1 + BR przewaga w polu

Jest to naprawdę prosta gra, w której możesz zwracać uwagę na bardzo dużo elementów (oczywiście nie na wszystkie naraz). Zaczynając w najmłodszych grupach koncentruję się tylko na dryblingu. Gra w przewadze ułatwia to zadanie i tak naprawdę po drodze do bramki dziecko może podjąć dwa pojedynki 1×1 (z graczem z pola i z bramkarzem). Każdy zawodnik ma też okazję stanąć na bramce, strzelić gola i powoli myśleć o tym jak może pomóc koledze (i sobie) wykorzystując przewagę liczebną.

Jeśli dzieci zaczynają już rozumieć, że podanie przynosi tutaj dużą korzyść to warto zacząć rozmawiać jak robić to optymalnie. Można zwrócić uwagę na moment podania (najpierw niech obrońca podejdzie do Ciebie i dopiero podaj) lub na tworzenie linii podania (czyli ruch zawodnika bez piłki). Bardzo prosta gra, która wprowadza dzieci do dwóch niezwykle ważnych aspektów!

Jest to dynamiczna dynamiczna wersja gry 2×1, raz jeden zespół ma przewagę w polu, raz drugi. Wcale nie trzeba wyznaczać boiska na 3 zawodników czy ustawiać dzieci w kolejce, by stworzyć grę w przewadze! Wystarczy tak jak tutaj dodać jedną prostą zasadę (w obronie jeden z graczy staje się bramkarzem, a drugi ma jak najszybciej odebrać piłkę) i wszyscy “jednocześnie” gramy w przewadze.

Jest to jedna z gier znajdujących się w naszym e-booku “44 małe gry dla skrzatów, żaków i orlików”

1 komentarz

  1. TC 7 lat temu

    kto bliżej bramki ten broni :), stara podwórkowa zasada … sprawdzała się we wszystkich układach małych podwórkowych gier …

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

55 − = 45