Chciałbym dzisiaj przekazać w Twoje ręce konspekt dla przedszkolaków (U-6). Jest to przygotowana przeze mnie jednostka treningowa dla najmłodszych zawodników. Przygotowałem go korzystając z zabaw, które już pojawiły się na moim blogu. Dlatego poniżej, poza krótkim opisem i ilustracjami, zamieszczam także linki do tych zabaw. Na końcu tego wpisu znajdziesz konspekt w wersji PDF do pobrania, zachęcam do wypróbowania go na swoich zajęciach.
[button color=”white” size=”normal” alignment=”center” rel=”follow” openin=”samewindow” ]CZĘŚĆ WSTĘPNA[/button]
1. Zbiórka i powitanie
2. Berek „Tunel” (link)
Trener wyznacza berka. Złapana osoba nie może się ruszać i staje w szerokim rozkroku. Dzieci mogą uratować złapane osoby przechodząc na czworaka pod nogami złapanego, czyli przez tunel.
3. Zabawa „Imiona” (link)
Dzieci poruszają się swobodnie po sali. Trener wywołuje imię jednego z podopiecznych, musi on wtedy stanąć na baczność. Reszta dzieci jak najszybciej siada wokół niego. Na koniec zabawy wywołujemy „trener”, by zebrać dzieci blisko siebie.
4. Swobodna zabawa z piłkami (link)
Dzieci bawią się piłkami w dowolny sposób, mogą się wyszumieć. Trener bierze aktywny udział, chwali dzieci, bawi się razem z nimi, podpowiada.
[button color=”white” size=”normal” alignment=”center” rel=”follow” openin=”samewindow” ]CZĘŚĆ GŁÓWNA[/button]
5. Zabawa „Kto najszybciej zatrzyma piłkę” (link)
Dzieci prowadzą piłkę w dowolny sposób. Na sygnał trenera muszą ją jak najszybciej zatrzymać podeszwą. Najszybsza osoba otrzymuje jeden punkt. Zadanie powtarzamy wiele razy, tak by każdy zawodnik mógł zdobyć punkt. Można przyznać punkt kilku zawodnikom na raz, nawet całej drużynie.
6. Zabawa „Wybijanka” (link)
Dzieci prowadzą piłkę na jednej połowie boiska. Trener wybija dzieciom piłkę, a kto ją straci idzie na drugą połowę ćwiczyć żonglerkę lub strzały do bramki. Kto najdłużej utrzyma się przy piłce ten zostaje wybijającym w następnej rundzie zabawy.
7. Starty z różnych pozycji
Trener wyznacza linię początkową i końcową oraz pozycje startowe (stojąca, siad skrzyżny, leżenie itp.). Zadaniem dzieci jest jak najszybciej przebiec do linii końcowej.
PRZERWA – ok. 1-2 minuty
8. Zabawa „Traf trenera” (link)
Dzieci prowadząc piłkę uderzają ją tak, by trafić uciekającego przed nimi trenera w nogi. Trener ustala ilość punktów po której dzieci wygrywają zabawę (3-10 pkt.).
9. Zabawa „Kto przebije więcej piłek” (link)
Dwa zespoły ustawione po przeciwnych stronach linii środkowej, której nie mogą przekraczać. Zadaniem dzieci jest przebijać (na początek kulając, potem nogą) piłki na drugą połowę. Punkt zdobywa drużyna, która ma mniej piłek na swojej połowie.
[button color=”white” size=”normal” alignment=”center” rel=”follow” openin=”samewindow” ]CZĘŚĆ KOŃCOWA[/button]
10. Gra 3 na 3 bez bramkarzy na ogromne bramki (link)
Gra dzięki której dzieci mogą zdobyć dużo bramek, co przynosi im wiele radości.
11. Gra 3 na 3 z bramkarzami
12. Zabawa „Minutka” (link)
Odmiana „10 sekund”. Dzieci kładą się na plecach, po sygnale trenera każdy liczy po cichu i próbuje odmierzyć 10 sekund, a następnie staje na baczność. Gdy wszystkie dzieci wstaną nagradzamy brawami osoby, która były najbliżej 10 sekund.
13. Okrzyk drużynowy i pożegnanie
[button color=”green” size=”normal” alignment=”center” rel=”follow” openin=”newwindow” url=”https://www.pilkanoznadladzieci.pl/wp-content/uploads/2014/01/PilkaNożnaDlaDzieci.pl-Jednostka-treningowa-dla-przedszkolaków-U-6.pdf”]POBIERZ PDF[/button]
Zachęcam jeszcze raz do wykorzystania konspektu na zajęciach. Będę wdzięczny jeśli podzielisz się ze mną uwagami na temat przygotowanego przeze mnie planu. Pamiętaj, że trener w grupie przedszkolaków bierze aktywny udział w każdej zabawie i baw się dobrze ze swoimi podopiecznymi!