Zabawa “Dżungla”

Zabawa “Dżungla”
4 lipca 2018 Jakub Śpiegowski

Zabawa Dżungla, bardzo proste zadanie doskonalące prowadzenie piłki i drybling. Ilość ćwiczących jest dowolna, wystarczy Ci kwadratowe pole i można działać. Jest to na tyle uniwersalna zabawa, że można ją swobodnie modyfikować i doskonalić różne elementy.

Spokojnie poradzą sobie z nią nawet najmłodsi – U5/U6. W starszych grupach możesz utrudniać zadanie przez określony sposób prowadzenia piłki czy wykonywanie konkretnego zwodu.

Takie ilustracje możesz wykonać w Unicoach Creator lub w Unicoach.

Organizacja

  • Każde dziecko ma piłkę.
  • Zawodnicy podzieleni są na 4 równe zespoły.
  • Każdy z zespołów ustawia się na jednym z boków kwadratowego pola.

Przebieg

  • Na sygnał trenera dzieci muszą przeprowadzić piłki przez dżunglę, czyli na przeciwległy bok pola.
  • Po dotarciu na miejsce każde dziecko zatrzymuje piłkę w określony przez trenera sposób,
    np. podeszwą, kolanem, głową.
  • Dzieci muszą prowadzić piłkę blisko nogi, w taki sposób, by nie zderzać się z innymi zawodnikami lub
    ich piłkami. W przypadku zderzenia dziecko staje nieruchomo i zostaje w takiej pozycji do końca rundy.
  • Gdy wszystkie dzieci dotrą na drugi koniec dżungli, rozpoczynamy kolejną rundę.
  • Zadanie powtarzamy przynajmniej 8-10 razy.

Modyfikacje

  • Piłki prowadzimy w sposób określony przez trenera.
  • Prowadząc piłkę, omijamy przeciwników dowolnym zwodem.
  • Prowadząc piłkę, omijamy przeciwników wyznaczonym zwodem.

Wskazówki i uwagi

  • Wszystkie zespoły ruszają jednocześnie, więc trzeba przypomnieć o prowadzeniu piłki blisko nogi.
  • Trener może dołożyć proste zadanie dodatkowe dla zawodników, którzy się zderzą (np. 2 pajacyki).

drybling

Zabawa Dżungla

Zabawę tą stosuję od kilku lat, praktycznie od samego początku pracy trenerskiej. Jest bardzo prosta, ale po kilku modyfikacjach może też być wymagająca. Dzieci bez problemu łapią zasady.

Skupiam się przede wszystkim na prowadzeniu piłki z namiastką dryblingu. Ogromną zaletą dżungli jest też nacisk na percepcję i orientację przestrzenną. Podczas prowadzenia piłki dzieci muszą mieć przysłowiowe “oczy dookoła głowy”. Trzeba się cały czas rozglądać, bo inni zawodnicy nadchodzą z każdej strony.

Kolejną jej zaletą jest łatwość modyfikacji. Dzieci mogą prowadzić piłkę we wskazany sposób (np. lewa-prawa, wewnętrzna-zewnętrzna itp.), mogą zatrzymywać ją na końcu w różnych pozycjach lub robić za linią konkretny zwrot i zatrzymanie. Mogą zatrzymywać się po zderzeniu, a mogą wykonywać proste zadanie ruchowe. Można tam wpleść zwody i minięcie konkretnym ruchem przynajmniej 1 zawodnika.

Jeśli wpadniesz na pomysł jak ją jeszcze dodatkowo zmodyfikować to daj znać, chętnie wypróbujemy!

Zobacz też “Zbiór konspektów dla piłkarskich skrzatów (U7)”:

0 komentarzy

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

+ 75 = 85